Saturday, October 12, 2019
E-commerce :: essays research papers fc
TABLE OF CONTENTS à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Page 1. Summaryà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 3 2. Introductionà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 3 à à à à à 2.1 E-commerce consumer behaviour model à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 3 3. Intervening Variablesà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 5 à à à à à 3.1 Customer serviceà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 5 à à à à à 3.2 Advertisingà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 9 4. Conclusionsà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 13 5. Bibliography à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 14 6. Appendix A ââ¬â Growth in Web advertising in millions of dollars per yearà à à à à 15 7. Appendix B ââ¬â Consumer Information Processing Model of Choiceà à à à à à à à à à à à à à à 16 à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 1. Summary à à à à à à à à à à This report presents briefly the generic e-commerce consumer behavior model. Its task is to show different ways the companies may use to win a customer and increase their profits concentrating on ââ¬Å"intervening variablesâ⬠represented in the model as far as E-commerce is concerned. The work is divided into three main parts. The introduction leads in the reader into general consumer behavior model. The main part concentrates on vendor controlled techniques of reaching clients and keeping them with the company and in the end itââ¬â¢s summing up the figures in the conclusion section. 2. Introduction à à à à à The omnipresent nature of the internet and its universal access makes it an excellent platform for communicating more effectively with customers. To become a successful e-business initiative the company has to figure out how to lure costumers first and how to keep them without relaying on face-to-face interactions further. For marketers, the consumers are the natural starting-point for all decision-making. The consumers are at the centre of everything the marketing-oriented company does or plans: presumably, therefore, understanding how people think and behave in purchase situations is essential to the success of a company. It is impossible to predict all clientsââ¬â¢ decisions but knowing the e-commerce consumer behaviour model enable the firm to increase its sales together with reducing the retailing costs. à à à à à 2.1 E-commerce consumer behaviour model à à à à à à à à à à Economists tell us that people buy in order to maximise utility and obtain ââ¬Å"best value for moneyâ⬠. Marketers tell us that the decision-making process is not necessarily based on economics. In fact, very few people consistently buy the cheapest version in the product class. The model shows us that final customer decision depends on three factors: à à à à à - Independent variables, the company cannot control or influence oà à à à à Personal characteristics such as: age, gender, education, ethnicity, lifestyle, psychological, knowledge, values, personality oà à à à à Environmental characteristics such as: social, cultural, legal, institutional, governmental - Intervening variables, the company can control and influence oà à à à à Stimulated by market such as: price, brand, promotions, advertising, product quality, design oà à à à à E-commerce systems such as: logistic support (payments, delivery), technical support (web design and content, intelligent agents, security), customer service (FAQs, e-mail, call centres, one-to-one contacts)
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